مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

پاییز عاشق است

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۸ ب.ظ

اگه بخوام در مورد مطلب جدیدی حرف بزنم اینه که پنجره رو 20 سانتی باز گذاشتم و گوشه ای از اتاق نشستم که وقتی باد سرد میاد تو، محکم بخوره به صورتم! صدای بارون رو هم می شنوم.

تنها بدی پاییز و زمستون اینه که 4 عصر شب میشه و تو فکر میکنی از دنیا عقب موندی. اما خوبیش هم لباسای گرم و پفیه. سوپ های داغه. آش های یهویی ای هست که مامان یهو هوس میکنه و در عرض دو ساعت آماده ش میکنه. خوابیدن ِ بهتر و با کیفیت تره بدون حس زجرآور عرق کردن یا زیر باد کولر خشک شدن. 

مامان من چهار تا بچه داره که هر کدوم سوی زندگی خودشون هستن(به جز من) و هر شب فقط میمونه جمع دو نفره ی من و مامان. سعی میکنم ازش خوب نگهداری کنم و قدرشو بدونم توی این شب های سرد.

امروز به مامانم گفتم چرا هیچ پاییز زمستونی نیومد که با خیالت راحت یه لیوان چای بریزم و با یه تیکه کیک کاکائویی در حالیکه از بارش برف و بارون پشت پنجره لذت میبرم، از خودم پذیرایی کنم؟

مامان گفت زندگی ای هست که خودت برای خودت ساختی. راست میگفت.

کاش یکیتون بیاد دلداری بده که هیچ وقت هیچ آرامش محضی وجود نداره.

 

همین. حرف دیگه ای ندارم.

نظرات  (۱۱)

سلام.

هیچوقت هیچ آرامش محضی وجود نداره. زندگی جریان داره! (: .

پاسخ:
ممنون بابت یاد آوری :)
۱۱ آذر ۹۸ ، ۲۱:۲۶ مصطفا موسوی

مامانت خیلی بهت سخت میگیره همیشه

والا من توی سه چهار سال اخیر هرسال پاییز یه درجه زندگیم افول پیدا کرده :|

پاسخ:
:||
دیگه تو تقصیر خودت بوده

همه میگن یه روز خوب میاد ...

بیا باور کنیم یه خرداد و دی در ماه که دیگه درس و امتحان نیست ..یه روزی هست که ارزوها برطرف میشه ..جیب ها پر پول میشه ..دل ها پر نور ایمان میشه ..لب ها پرخنده میشه ...بیا باور کنیم 

پاسخ:
هعععععییییییییییییییییی........ایشالا..
آبا ایشالا سال بعد این موقع حال دل هر دوتامون خوب باشه
۱۲ آذر ۹۸ ، ۰۰:۱۳ لیانا وزیری

واقعا هم همینطوره که خودت به درستی گفتی،هیچ وقت هیچ آرامش محضی وجود نداره.اون شرایطی که شما و امثال شما بهش میگید آرامش محض،من توش بودم.باز هم تو اون شرایط احساس آرامش نمیکنی و دلت میخواد یه دردسر و چالش و مشغولیتی واسه خودت جور کنی.

یه آیه قرآن هست که معمولا هم اشتباه ترجمه ش میکنن.ان مع العسر یسرا.که ترجمه درستش اینه که همراه با هر سختی،آسانی است(معمولا میگن بعد از هر سختی آسانی است)

اینه که آیدا جان پذیرش این قضیه هیچ آرامش محض و مطلقی تو جهان وجود نداره ن سختی و آسونی همراه با هم هستن زندگی رو خیلی راحت تر میکنه.

پاسخ:
آره من خودمم میدونم نمیتونم یه زندگی ثابتو تحمل کنم اما بازم حسرتشو میخورم 

واقعا هم همه چیز نسبیه جانم. بهتره از این مسیر لذت ببری تا اینکه همه چیزو برای خودت زهر کنی (کی به کی میگه :))) )

پاسخ:
باز تو خوبی بابا
اینطور فکر میکنم در موردت یعنی :))

می‌فرماید موجیم که آسودگی ما عدم ماست

پاسخ:
احسنتم

والا چی بگم،چیزی نمیگم که حرف کلیشه ای نگفته باشم درباره آرامش محض :|

پاسخ:
 آره ...
۱۲ آذر ۹۸ ، ۱۳:۳۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

زندگی هیچ جاش آرامش محض نداره:/ اصلا معنیش به هم می‌خوره اگه داشته باشه!

پاسخ:
اوهوم :(

سلام.

آرامش که سهله. هیچ چیز محضی نداریم. دیروز یه مطلب خوندم که میگفت طبق قانون دفع اتمها در واقع وقتی که نشستیم در واقع ننشستیم و اتمها همدیگر را دفع می کنند و به میزان خیلی کمی معلقیم. فکرشو بکن وقتی لم دادی و استراحت محض می کنی حتی اون هم محض نیست و تو هوا معلقی. پس هیچ چیز محضی وجود نداره غیر از خدا. حتی آدمهای خوب هم صد در صد خوب نیستند و همه یه درصدی خورده شیشه دارند. حالا غلظتش و جنس خورده شیشه متفاوته ولی هست. زندگیتو بکن.

پاسخ:
سلام
مجموعا که میدونم حق با شماست. ولی خب دیگه

این پست رو که خوندم یه جرقه تو ذهنم زد که یه چی بنویسم تو وبلاگم 

خوشحال می شم سر بزنی اسم اون هم پاییز را دوست دارم هست در ضمن خیلی خوشحال می شم اگه نظرت رو هم بگی مرسیی

پاسخ:
اگه وقت شد چشم

فکر میکنم این عدم ارامش یه گزینه مخفی هست برا متولدین دهه هفتاد مخصوصا خود هفتاد ها 

انگار حتی تو بهترین حالت ممکن زندگیمون یه چیزی کمه، گم شده یه چیزی در درون ما

پاسخ:
ظاهرا اینطوره شوربختانه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">